Občianske združenie


Absolventi 2015

Vzdelávací program Nadané deti v materskej škole č. akreditácie: 903/2012-KV

Tatiana Kazim; Názov témy: Rozvíjanie nadania v podmienkach materskej školy; Anotácia: Autorka sa v práci zaoberá možnosťami rozvíjania nadania detí z málopodnetného prostredia, popisuje rôzne možnosti rozvíjania nadania individuálnym prístupom a vytváraním podmienok pre rozvoj nadania. 

Patrícia Sabolová; Názov témy: Druhy nadania a možnosti rozvíjania nadania v materskej škole;Anotácia: Autorka definuje rôzne druhy nadania a poukazuje na možnosti rozvíjania ND v prostredí materskej školy.

Mgr. Mária Trojčáková; Názov témy: Druhy nadania; Anotácia: V práci autorka opisuje aké dieťa sa považuje za nadané. Ako delíme nadanie- druhy. Popisuje charakteristiky ND v predškolskom veku, ako aj ich všeobecné charakteristiky.

Bc. Zdenka Tarageľová;Názov témy: Nadané deti v materskej škole; Anotácia: Autorka popisuje kedy sa podľa odborníkov má vyhľadávať u deti nadanie a ako vytvoriť vhodné podmienky pre jeho rozvíjanie v MŠ.

Mária Handzušová;Názov témy: Druhy nadania a možnosti rozvíjania v MŠ; Anotácia:Autorka poukazuje na možnosti identifikovania a rozvíjania v podmienkach materskej školy.

Bc. Jana Hladká;Názov témy: Práca s intelektovo nadanými deťmi v MŠ; Anotácia: Legislatíva pripúšťa zaškolenie intelektovo nadaného dieťaťa aj pred dovršením 6 rokov veku. Ako pracovať s takým dieťaťom v materskej škole, aby sa jeho nadanie mohlo úspešne rozvíjať sa venuje autorka v práci.  

Mária Svitaňová;Názov témy: Druhy nadania a možnosti rozvíjania nadania v materskej škole;Anotácia: Autorka sa v práci venuje rôznym druho nadania, ktoré je možné rozvíjať v podmienkach materskej školy. 

Alžbeta Schwarzbacherová;Názov témy:Osobnosť nadaných detí;Anotácia: Nadané deti sa od svojho okolia odlišujú svojou osobnosťou. Ako má učiteľka k takýmto deťom pristupovať rozoberá autorka vo svojej práci. 

Ľubica Hubcejová;Názov témy: Intelektovo nadané deti v MŠ;Anotácia:Autorka vo svojej práci konfrontuje odbornú literatúru o nadaných deťoch s vlastnými skúsenosťami. 

Mgr. Zdenka Benková;Názov témy:Osobnosť intelektovo nadaného dieťaťa;Anotácia: Autorka sa v práci venuje vymedzeniu základných pojmov súvisiacich s nadaním. Popisuje osobnosť nadaného dieťaťa a jeho prejavy v správaní.

Mgr. Ivana Vargová;Názov témy: Druhy nadania a možností rozvíjania nadania v materskej škole;Anotácia:Možnostiami vyhľadávania nadaných deti v materskej škole a rozvíjania nadania sa zaoberá autorka vo svojej práci. 

Vzdelávací program Partnerstvo a spolupráca materskej školy a rodiny č. akreditácia 904/2012- KV

Mgr. Mária Trojčáková; Názov témy: Komunikácia, čo je komunikácia - komunikačné bariéry; Anotácia: Autorka popisuje pedagogickú komunikáciu, opisuje druhy komunikácie, bližšie sa zameriava najmä na pedagogickú a jej efektívnosť. Čo spôsobuje komunikačné bariéry a čo je ich spúšťačom.

Erika Aronová; Názov témy: Komunikácia s rodinou - komunikačné bariéry; Anotácia: Predmetom tejto práce je poukázať na nevyhnutnosť zdravej komunikácie materskej školy a rodiny, ktorá následne dáva priestor k dobrej vzdájomnej komunikácii.

Alžbeta Kovácsová; Názov témy: Účasť rodičov na projektoch materskej školy; Anotácia: Cieľom práce je poukázať na dobrú spoluprácu rodičov s materskou školou. Aktívne zapájanie sa rodičov do projektov organizovaných materskou školou.

PaedDr. Anna Bineková; Názov témy: Komunikácia s rodinou - komunikáčné bariéry; Anotácia: Komunikácia MŠ a rodiny predstavuje významný faktor efektivity edukácie detí. Je preto nutné, aby každá MŠ vytvárala podmienky pre dobrú komunikáciu s rodinou.

Mgr. Viera Radošová; Názov témy: Verbálna komunikácia s rodinou; Anotácia: V práci sa autorka zameriava na verbálnu komunikáciu MŠ a rodiny, nakoľko sa domnieva, že len takto sa môže dospieť k k partnerskému vzťahu školy a rodiny.

Patrícia Sabolová; Názov témy: Verbálna komunikácia s rodinou; Anotácia: Verbálna komunikácia je dôležitým atribútom zdravých partnerských vzťahov školy a rodiny, ovplyvňuje vzájomné správanie, postoje aj hierarchiu hodnôt.

Bc. Zdenka Tarageľová;Názov témy: Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy;Anotácia: Spolupráca MŠ a rodiny je dôležitou súčasťou práce školy. Zapojenie rodičov do spoločenstva MŠ, spolupodielanie sa na spoločenských triednych aktivitách je dôležitým krokom k úspešnej a plodnej spolupráci.

Bc. Mária Molitorisová;Názov témy: Účasť rodičov na aktivitách materskej školy; Anotácia: Autorka považuje za základ dobrej spolupráce vzájomnú komunikáciu s rodinou a dôveru., ktorá sa upevňuje počas roka na spoločných aktivitách.

Mgr. Mária Kubová;Názov témy: Spolupráca s rodinou na úrovni materskej školy;Anotácia: Autorka poukazuje na potrebu vzájomnej spolupráce. Vzájomnou spoluprácou s rodinou sa podporujú dobré vzťahy, determinuje sa rozvoj socializačných procesov a pomáha adaptácii dieťaťa.

Bc. Anna Bobčáková;Názov témy:Spolupráca s rodičmi na úrovni materskej školy;Anotácia: V práci autorka uvádza možností spolupráce s rodinou, priorit materskej školy v oblasti spolupráce s pohľadu riaditeľky MŠ a taktiež zaangažovanosť rodičov ku škole.

Mgr. Táňa Gajdošová;Názov témy: Formy spolupráce materskej školy a rodiny;Anotácia: Cieľom práce je poukázať na potrebu kvalitnej spolupráce s rodinou ako základ pre účinnú socialzáciu dieťaťa.

Helena Choborová;Názov témy:Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy;Anotácia:Pre vzťah a spoluprácu s rodičmi je vhodný empatický a akceptujúci postoj. Ak chceme, aby bola spolupráca úspešná je potrebné k rodine zaujať ústretový, prijímací postoj, ktorý je bez kritiky a hodnotenia.

Mgr. Katarína Vantová;Názov témy: Slávnosti v materskej škole;Anotácia: Autorka sústredila pozornosť na slávnosti v materskej škole ako jednu z foriem spolupráce materskej školy a rodiny.

Mgr. Gréta Šašurová;Názov témy: Partneri v edukácii; Anotácia: Autorka poukazuje na partnerský vzťah školy a rodiny pri organizovaní edukačných aktivít, na ktorých sú rodičia detí priamo zučastnení.  

Mária Handzušová;Názov témy:Legislatívne vychodiská pre spoluprácu školy a rodiny;Anotácia:Autorka sa sústredila na legislatívu, ktorá je platná v školstve a poukazuje na to ako vytvára podmienky pre dobrú spoluprácu školy a rodiny. 

Mgr.Hilda Hanobíková;Názov témy: Hodnotenie spolupráce s rodinou;Anotácia: Dôležité pre skvalitnenie spolupráce s rodinou je aj hodnotenie doterajšej spolupráce, využitím rôznych foriem hodnotenia, o ktorých píše autorka vo svojej práci. 

Bc. Marta Babjačková;Názov témy: Účasť rodičov na aktivitách triedy;Anotácia: Práca sa zaoberá možnosťami spolupráce s rodičmi počas aktivít, ktoré sa v priebehu školského roka v MŠ realizujú.

Bc. Jana Bachratá;Názov témy: Komunikácia s rodinou a riešenie konfliktov;Anotácia: Dobrá komunikácia s rodinou je základom spolupráce. Autorka rozoberá rôzne formy komunikácie školy a rodiny.Učiteľka materskej školy sa pri svojej práci nevyhne ani riešeniu konfliktov medzi rodičmi, deťmi, ktoré prináša bežný život. 

Mgr. Jana Boháčová;Názov témy: Verbálna komunikácia;Anotácia: V živote školy sa uplatňujú zásady dobrej komunikácie. Verbálna komunikácia musí mať svoje pravidlá, aby bola dobrým základom pre spoluprácu.

Bc. Jana Hladká;Názov témy: Spolupráca s rodičmi na úrovni MŠ; Anotácia: Autorka poukazuje na rôzne formy spolupráce s rodinou s pohľadu riaditeľky materskej školy .

Anna Heldáková;Názov témy: Spolupráca s rodičmi na úrobni MŠ; Anotácia: Autorka poukazuje na potrebu vzájomnej spolupráce. Vzájomnou spoluprácou s rodinou sa podporujú dobré vzťahy, determinuje sa rozvoj socializačných procesov a pomáha adaptácii dieťaťa.

Mária Svitaňová;Názov témy:Práva dieťaťa predškolského veku;Anotácia: Autorka vychádza v práci z Dohovoru práv dieťaťa a demonštruje na príkladoch ako sa tieto premietajú v školských dokumentoch a vo Výchove a vzedlávaní detí.

Miroslava Liptáková;Názov témy: Komunikácia s rodinou-komunikačné bariéry;Anotácia: Komunikácia s rodinoutvorí základ dobrej spolupráce s rodinou. Nie vždy je však dokonalá a bezproblémová. Autorka poukazuje na možné vzniknuté bariéry  a zamýšľa sa na spôsobe ich prekonávania.

Jana Merčáková;Názov témy:Účasť rodičov na aktivitách triedy; Anotácia: Autorka sa zaoberá krúžkovou činnosťou, na ktorej sa priamo zúčastňujú rodičia detí. 

Mgr. Veronika Bjalončíková;Názov témy: Účasť rodičov na aktivitách materskej školy;Anotácia: Spolupráca školys rodičmi je pre ďalšie vzdelávanie detí veľmi dôležité, zvlášť u rómskych deti. Vlastnými skúsenosťami sa v práci zaoberá autorka.

Slávka Vengrinová;Názov témy: Komunikácia s rodinou - komunikačné bariéry;Anotácia: Autorka poukazuje na potrebu komunikácie školy a rodiny, rozoberá rôzne formy komunikácie a vysvetľuje ako prekonávať prípadné bariéry.

Helena Kurillová;Názov témy: Spolupráca MŠ a rodiny v mimoškolských aktivitách;Anotácia: Mimoškolské aktivity pomáhajú  vytvárať pozitívne vzťahy školy a rodiny a zvýšiť tak záujem rodičov o dianie v MŠ.

Alžbeta Schwarzbacherová;Názov témy: Formálna a neformálna spolupráca školy a rodiny;Anotácia: Aby bola spolupráca školy a rodiny úspešná, je dôležité vytvárať podmienky pre rôzne formy spolupráce - formálne i neformálne.

Daniela Gurková;Názov témy: Spolupráca MŠ a rodiny v mimoškolských aktivitách;Anotácia: Mimoškolské aktivity sú priestorom na vytváranie pozitívnych vzťahov a poskytujú možnosti rodičom poznať prácu učiteliek.

Mgr. Martina Maličká;Názov témy:Písomná komunikácia a jej formy;Anotácia: Materská škola využíva okrem priamej komunikácie aj rôzne formy písomnej komunikácie. Autorka rozoberá rôzne formy a jej účinnosť.

Bc.Jana Sobrová;Názov témy:Tematické stretnuia s rodičmi;Anotácia:Stretnutia s rodičmi môžu mať rôzne formy. Pripraviť stretnutia na rôzne témy si však vyžaduje dôslednu prípravu od rodičov aj učiteliek.

Mgr. Zuzana Sokolová;Názov témy: Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy;Anotácia: Autorka rezentuje možnosti spolupráce rodičov detí navštevujúcich materskú školu. Charakterizuje typy spolupráce, vymenúva jej formálne a neformálne formy.

Vlastimil Tobola;Názov témy: Spolupráca s rodičmi na úrovni školy a triedy;Anotácia: Prvé základy výcovy dieťaťa sa kladú v rodine, ktorá je hlavným výchovným pôsobiskom. Iba jednota školy a rodiny vedie k tomu, aby sa osobnosť dieťaťa rozvíjala všestranne.

Mária Jurčenková;Názov témy: Metódy, formy a prostriedky spolupráce MŠ a rodiny;Anotácia:Vo svojej práci autorka poukazuje na rôzne formy spolupráce, ktoré v MŠ vyuívajú a ny dôležitosť prepojenia školy s rodinou.

Eva Navrátilová;Názov témy: Verbálna komunikácia s rodinou;Anotácia: Práca poukazuje na dôležitosť komunikácie medzi rodinou a školo. V úvode autorka opisuje základné pojmy a následne sa zaoberá formami a spôsobmi komunikácie s rodičmi.

Mgr. Martina Machátová;Názov témy:Dohovor o právach dieťaťa;Anotácia:Autorka cez dohovor o právach dieťaťa poukazuje na možností spolupráce s rodinou a najmä na osvetové programy, ktoré uplatňujú vo svojej práci. Ako sa práva detí odzrkadľujú v školských dokumentoch.

Mgr. Monika Sýkorová;Názov témy: Spolupráca rodiny a materskej školy na úrovni triedy;Anotácia: Rodina ako aktívny účastník výchovy dieťaťa je aj potrebným článkom vo vzdelávacom procese. Ako ho uplatňujú v materskej škole uvádza autorka vo svojej práci.

Jana Voitová;Názov témy: Formy spolupráce s rodinou a príprava stretnutí s rodičmi;Anotácia: V materskej škole je veľa možností pre rozvíjanie spolupráce s rodinou na formálnych ale aj neformálnych stretnutiach, ktoré autorka v práci dokumentuje.

Katarína Pásztorová;Názov témy: Partnerstvo a spolupráca školy a rodiny;Anotácia: Špecifiká práce s rodinami rómskych detí a možností  spolupráce s rodinami detí z menej podnetného prostredia uplatňuje vo svojej práci autorka.

Anna Lalíková;Názov témy: Partnerstvo a spolupráca materskej školy a rodiny;Anotácia: Autorka pracuje s rómskymi deťmi a poukazuje na špeicifiká, ktoré spolupráca s rodinou týchto detí vyžaduje, aby bola úspešná.

Mgr. Danka Sláviková;Názov témy: Formy spolupráce špeciálnej materskej školy a rodiny;Anotácia:Autorka popisuje spoluprácu s rodičmi, ktorých deti vyžadujú špeiciálny prístup vo vzdelávaní.

Mgr. Iveta Feťková Olenočinová;Názov témy: Odborno-metodická pomoc rodičomm;Anotácia: Autorka vo svojej práci opisuje ako spolupracujú s rodičmi autistických detí a v čom spočíva ich spolupráca s materskou školou.

PhDr. Alžbeta Sedláková;Názov témy: Spolupráca s rodičmi na úrovni MŠ;Anotácia: Autorka rozoberá rôzne formy spolupráce materskej školy a rodiny, v ktorej pracuje. Zdôrazňuje ako je dôležité pre zdravý vývin detí, aby sa rodičia podieľali na živote materskej školy.

 

Vzdelávací program Materská škola ako súčasť školskej sústavy č. akreditácie 905/2012-KV

Patrícia Sabolová; Názov témy: Osobnosť učiteľa v materskej škole; Anotácia: Učiteľské povolanie si vyžaduje aj nároky na osobnosť učiteľa a jeho vlstnosti osobnosti. Práca sa zaoberá požiadavkami na kompetencie učiteľa.

Mgr. Mária Trojčáková; Názov témy: Práva a povinnosti učiteľa v materskej škole;Anotácia: V práci autorka cituje práva a povinnosti učiteľa v zmysle zákona č. 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch. Ďalej popisuje práva a povinnosti učiteľa vo vzťahu k sebe, žiakom i rodičom.

Mgr. Viera Radošová; Názov témy: Kompetencie učiteľky materskej školy; Anotácia: Základným predpokladom pre zodpovedajúce rozvíjanie kompetencií detí v edukačnej činnosti je disponovanie kompetenciami u učitrľa. O tom aké kompetencie potrebuje učiteľka v materskej škole píše autorka vo  svojej práci. 

Bc. Zdenka Tarageľová;Názov témy: Prevádzkový poriadok MŠ;Anotácia:Prevádzkový poriadok patrí ku dokumentácii školy. Zohľadňuje podmienky pre výchovu a vzdelávanie°, stravovanie, hygienu, prevádzkové podienky. Je vypracovaný v súlade s platnou legislatívou pre potreby konkrétnej MŠ.

Mgr. Táňa Gajdošová;Názov témy: Materská škola v ústave škôl;Anotácia:V práci autorka poukazuje na materskú školu ako jediné zariadenie, ktoré bolo zaradené do siete škôl, poskytujúce stupeň vzdelania.Poukazuje tiež na to aké kvylifikačné predpoklady má učiteľka MŠ splňať.

Helena Choborová;Názov témy: Kompetencie učiteľa materskej školy;Anotácia:Profesijné kompetencie podporujú schopnosti rôzneho zamerania. Kompetencie učiteľa musia byť zamerané v prospech rozvoj dieťaťa, ale aj k profesijnej spokojnosti učiteľky.

Mgr. Katarína Vantová;Názov témy: Návrh programu školy v prírode;Anotácia:Škola v prírode poskytuje učiteľkám a deťom priestor pre rozvíjanie tvorivosti, fantázie a tiž priamy kontakt s prírodou. Autorka využila vlastnú skúsenosť pre vytvorenie návrhu pre pobyt detí v ŠkvP.

Mária Handzušová;Názov témy: Materská škola, jej postavenie a organizácia výchovy a vzdelávania; Anotácia: Práca sa zaoberá postavením materských škôl v sústave škôl, poukazuje na organizáciu výchovy a vzdelávania v materskej škole.

Mgr. Hilda Hanobíková;Názov témy: Škola v prírode;Anotácia: Autorka má vlastné skúsenosti s organizovaním školy v prírode, poukazuje na legislatívne možností organizovania školy v prírode a splnenie podmienok pre jej organizovanie v legislatíve.

Bc. Jana Bachratá;Názov témy: Osobnosť učiteľa materskej školy;Anotácia:Učiteľka materskej školy musí splňať oproti iným učiteľom aj ďalšie predpoklady, ktorým sa autorka v práci venuje.

Bc. Jana Hladká;Názov témy: Škola v prírode ako súčasť školského vzdelávacieho programu;Anotácia: Organizácia školy v prírode predpokladá zvýšené nároky na pedagogických zamestnancov z hľadiska prípravy. Zakompponovanie pobytu detí v prírode v ŠKvP v&žaduje vyšpecifikovanie vlastných vzdelávacích štandardov

Mgr. Ľubica  Fedorová;Názov témy: Škola v prírode ako súčasť ŠKVP;Anotácia: Škola v prírode má v živote materskej školy významné postavenie, zvlášť v MŠ, ktorá je  v mestskom prostredí. Je potrebné dodržiavať zákonom stanovené podmienky.

Bc. Mária Biroščáková;Názov témy:Škola v prírode;Anotácia:Škola v prírode ponúka možností takých aktivít, ktoré nie je možné realizovať v  MŠ. Pred jej prealizáciou je potrebné dodžať legislatívou stanovené podmienky.

Mária Svitaňová;Názov témy:Škola v prírode ako súčasť školského vzdelávacieho programu;Anotácia: Škola v prírode a jej realizácia si vyžaduje dôslednú prípravu, čo si vyžaduje aj úpravu štandardov v ŠKVP.

Miroslava Liptáková;Názov témy: Vedenie dokumentácie triedy;Anotácia;K povinnostiam učiteliek patrí aj vedenie dokumentácie o ďeťoch a výchovno-vzdelávacej práce.

Slávka Vengrinová;Názov témy: Práva a povinností pedagogických zamestnancov;Anotácia: Autorka sa zaoberá pracovnou činnosťou pedagogických zamestnancov ich právami a povinnosťami, špecifikuje postavenie učiteliek MŠ v tomto procese.

Alžbeta Schwarzbacherová;Názov témy: Prijímanie detí do materskej školy;Anotácia: Prijímanie detí do materskej  školy je proces, do ktorého môžu byť zapojené aj učiteľky. Kompetencie riaditeľky vymedzuje zákon.

Mgr. Katarína Kunová;Názov témy: Kompetencie učiteľa materskej školy;Anotácia: Autorka poukazuje na delenie kompetencií podľa rôznych autorov. Rozoberá tie kompetencie, ktoré považuje pre prácu v materskej škole  za najdôležitejšie.

Bc.Mária Molitorisová;Názov témy: Vedenie triednej dokumentácie;Anotácia: Učiteľka materskej školy má povinnosť viesť dokumentáciu triedy medzi ktorú patrí aj dokumentácia o deťoch.

Lucia Hympán;Názov témy: Škola v prírode ako súčasť školského vzdelávacieho programu;Anotácia: Práca ukazuje na možností rozšírenia učebných osnov o vlastné výkonové štandardy environmentálnej výchovy v MŠ, ktoré sa dajú uplatňovať v škole v prírode.

Mgr. Martina Machátová;Názov témy:Plán organizačného zabezpečenia školy v prírode;Anotácia: Škola v prírode si vyžaduje dôslednú prípravu, ktorú je potrebné naplánovať. Ako sa to má zrealizovať rozoberá autorka vo svojej práci.

Mgr. Lenka Bretzová;Názov témy:Škola v prírode;Anotácia: Autorka venuje vo svojej práci pozornosť prínosu školy v prírode pre rozvoj detskej osobnosti.

Mgr. Daniela Vicáňová;Názov témy:Kompetencie učiteľa materskej školy;Anotácia:Vo svojej práci sa autorka zaoberá delením kompetencií podľa rôznych autorov a poukazuje na ich význam pri práci učiteľa a rozvíjaní osobnosti dieťaťa v

 MŠ.

Jana Voitová;Názov témy: Škola v prírode; Anotácia: Pobyt detí v škole prírode je potrebný pre zdravie dettí, ale aj pre edukačný proces.

PhDr. Alžbeta Sedláková;Názov témy: Požiadavky na osobnosť učiteľa;Anotácia: Učiteľ je povolanie, ktoré si vyžaduje špecifické požiadavky na osobnosť, zvlášť v materskej škole.