Občianske združenie


Absolventi 2014

Partnerstvo a spolupráca materskej školy a rodiny § 35 ods.6 zák.
Meno: Bc. Bibiana Šmeringaiová, Názov práce: Spolupráca materskej školy a rodiny pri adaptačnom procese dieťaťa, Anotácia: Témou záverečnej práce je vstup dieťaťa do materskej školy. Jeho adaptácia a socializácia a nápomoc rodičov pri tomto procese 
Meno: Mgr. Zuzana Strychová, Názov práce: Neformálna spolupráca s rodinou, Anotácia: V práci sa autorka zaoberá významom a dôležitosťou spolupráce pre dieťa, školu a rodinu. Pozornosť zameriava i na komunikáciu s rodičmi a na formálnu spoluprácu.
Meno: Erika Bernáthová, Názov práce: Netradičné formy spolupráce rodiny a meterskej školy, Anotácia: V práci sa autorka zaoberá cvičením rodičov a detí v materskej škole ako netradičnou formou spolupráce rodiny a materskej školy.
Meno: Mgr. Mária Štrbková, Názov práce: Spôsoby spolupráce rodiny a materskej školy. Formálne a neformálne stretnutia, Anotácia: V práci sa autorka zaoberá porovnaním rodiny a školy v minulosti a dnes. Rozoberá rôzne formy spolpráce materskej školy a rodiny. Zamýšľa sa nad spoluprácou triedy ale aj celej materskej školy.
Meno: Mgr. Stela Kuchárová, Názov práce: Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy, Anotácia: V teoretickej časti autorka opísala rôzne typy rodičov, vzťah MŠ a rodiny. V ďalšej časti uvádza konkrétne formy spolupráce - formálne i neformálne.
Meno: Mgr. Daniela Guzová, Názov práce: Spolupráca s rodičmi na úrovni materskej školy, Anotácia: Cieľom práce je ukázať ako zapojiť členov do spoločenstva MŠ, možnosť ponechať im možnosť spolupodieľať sa na spoločenských aktivitách školy ako využívať formálnu a neformálnu spoluprácu.

Meno: Mgr. Danka Kačurová, Názov práce: Spolupráca s rodičmi na úrovni materskej školy, Anotácia: Druhy spolupráce rodiny a školy, komunikácia učiteľa a rodiča. Efektívnosť spolupráce rodiny a školy.

Meno: Mgr. Mária Girmalová, Názov práce:Možnosti spolupráce rodiny a materskej školy. Formálne a neformálne stretnutia rodičov. Anotácia: Autorka poukazuje na rôzne formy spoluráce materskej školy a rodiny, ktoré počas roka využíva materská škola.

Meno: Mária Ondrušová, Názov práce: Možnosti spolupráce medzi rodinou a školou. Formálne a neformálne stretnutia rodičov. Anotácia: Materská škola ponúka rôzne možnosti spolupráce, autorka porovnáva spoluprácu s rodičmi viacero materských škôl, v ktorých pracovala a ktoré využíva v práci riaditeľky.

Meno: Mgr. Martina Štrompfová, Názov práce: Spolupráca s rodičmi na úrovni materskej školy. Anotácia: Autorka poukazuje na kladné stránky, ale aj negatíva a rezervy v spolupráci s rodinou.

Meno: Darina Palágyiová, Názov práce: Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy. Anotácia: Autorka vo svojej práci zhrnula všetky formy spolupráce s rodinou počas školského roka tak ako to v praxi realizujú v triede, kde pracuje.

Meno: Ľubica Hubcejová, Názov práce: Formálna a neformálna spolupráca materskej školy a rodiny. Anotácia: Autorka porovnáva rôzne formy spolupráce s rodinou a poukazuje na jej výhody a nevýhody. 

Meno: Lucia Šumanová - Heblay, Názov práce:Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy. Anotácia: Autorka poukazuje na rôzne formy spolupráce s rodičmi, ktoré realizuje v triede a porovnáva spoluprácu rodičov v malej obci so spoluprácou vo veľkomeste, kde predtým pôsobila.

Meno: Monika Kupčíková, Názov práce: Komunikácia a tvorivá spolupráca s rodinou. Anotácia: Práca poukazuje na možností komunikácie s rodinou a uvádza ako je dôležité získať pre spoluprácu rodičov.

Meno: Darina Fogtová. Názov práce: Spolupráca s rodičmi na úrovni triedy. Anotácia: Autorka uvádza možností a námety pre spoluprácu s rodičmi na úrovni triedy počas celeého roka. Uvádza tiež ako i rodičov pre spoluprácu získať.

Materská škola ako súčasť školskej sústavy § 35 ods.6

Meno: Mgr. Daniela Guzová, Názov práce: Adaptačné vzdelávanie ako forma kontinuálneho vzdelávania, Anotácia: Autorka sa zaoberá adatačným vzdelávaním - jeho obsahom, významom pre uľahčenie profesijného štartu začínajúcich učiteľov. 
Meno: Bc. Bibiana Šmeringaiová, Názov práce: Kompetencie učiteľa predprimárneho vzdelávania, Anotácia:Témou záverečnej práce sú kľúčové kompetencie učiteľa v predprimárnom vzdelávaní. Zaoberá sa charakteristikou jednotlivých kompetencií, ich rozvíjaním a implementáciou do edukačného procesu. 
Meno: Mgr. Stela Kuchárová, Názov práce: Kompetencie učiteľa materskej školy, Anotácia: Práca sa zaoberá kompetenciami učiteľky materskej školy. Vymedzuje pojem kompetencia a pozornosť venuje kľúčovým ale aj špecifickým kompetenciám učiteliek.
Meno: Mgr. Mária Štrbková, Názov práce:Osobnosť učiteľky materskej školy, Anotácia:Práca sa zaoberá osobnosťou učiteľa materskej školy z pohľadu rôznych autorov. Približuje charakteristiku dobrého učiteľa. Osobnostné vlastnosti učiteľky, požiadavky a nároky.
Meno: Erika Bernáthová, Názov práce: Požiadavky na osobnosť učiteľa, Anotácia: V práci sa autorka zaoberá osobnosťou učiteľa, jeho kvalitami vo výchovno-vzdelávacej práci.

Meno: Mgr. Daniela Guzová, Názov práce: Práca s nadanými deťmi v materskej školy, Anotácia: V práci sa autorka zaoberá možnosťami edukácie nadaných detí v podmienkach materskej školy.

Meno: Viera Snaková, Názov práce: Požiadavky na osobnosť učiteľa, Anotácia: Práca poukazuje na najdôležitejšie vlastnosti, ktoré potrebuje učiteľka materskej školy, od lásky k deťom po tvorivosť. 

Meno: Bc. Mária Šoltésová, Názov práce: Požiadavky na osobnosť učiteľa, Anotácia: Autorka rozoberá osobnosť učiteľky z hľadiska potrieb pre výkon povolania.

Meno: Monika Pásztorová, Názov práce: Škola v prírode, Anotácia: Autorka do práce premieta vlastné súsenosti a postrehy z organizovania školy v prírode. 

Meno: Mgr. Martina Štrompfová, Názov práce: Organizácia výchov a vzdelávania v škole v prírode, Anotácia: Práca sa venuje  organizačnému zabezpečeniu školy v prírode v zmysle platných predpisov. 

Meno: Mgr. Mária Girmalová, Názov práce: Dokumentácia materskej školy, Anotácia: Autorka rozoberá dokumentáciu materskej školy potrebnú pre prácu učiteľky.

Meno: Mgr. Stela Kuchárová, Názov práce: Osobnosť intelektovo nadaných detí, Anotácia: Autorka poukazuje na potrebu individuálnej práce s nadaným dieťaťom a na možnosť rozvíjania jeho osobnosti v materskej škole.

Meno: Mgr. Darina Čorejová, Názov práce: Osobnosť učiteľky materskej školy. Anotácia:V práci autorka zameriava pozornosť na kompetencie, ktoré sú pre prácu učiteľky materskej školy dôležité.

Meno: Mária Semanová, Názov práce: Kompetencie učiteľla materskej školy. Anotácia: Práca sa zaoberá špecifickými kompetenciami učiteliek materských škôl okrem iných aj kompetencia akčného reagovania na situáciu a sebarozvíjajúca kompetencia.

Meno: Mária Semanová ml., Názov práce: Škola v prírode ako súčasť ŠkvP. Anotácia: V práci sa autorka zaoberá organizáciou a prípravou školy v prírode. Povinnosti učiteľky pri organizovaní pobytu v škole  prírode.

Meno: Daniela Čarnoká, Názov práce: Organizácia výchovy a vzdelávania v škole v prírode. Anotácia: Práca sa zaoberá povinosťami učiteľky pri organizačnom zabezpečení pobytu v ŠKvP a prípravou detí na pobyt.

Meno: Mgr. Mária Girmalová, Názov práce: Nadané deti v materskej škole. Anotácia: Ako pristupovať k nadaným deťom v predprimárnom vzdelávaní a ako takýmto deťom vytvárať vhodné podmienky.

Meno: Mgr. Darina Čorejová, Názov práce: Nadané deti v materskej škole.  Anotácia: Autorka zameriava pozornosť na legislatívu, ktorá umožňuje vzdelávanie nadaných deti a   

na spoluprácu so školskými zariadeniami výchovného poradenstva. 

Meno: Anna Heldáková. Názov práce: Bezpečnosť a ochrana zdravia detí. Anotácia: Autorka poukazuje na to ako zabezpečiť bezpečnosť a ochranu zdravia detí v materskej škole. Vymedzenie jednotlivých podmienok pre zaistenie bezpečnosti v základných dokumentoch školy.

Meno: Mgr. Lucia Šumanová-Hreblay. Názov práce: Stravovanie v materskej škole. Anotácia: Autorka jedinečným spôsobom popisuje ako viesť deti k návykom správneho stravovania formou krúžku a jednotlivých aktivít.

Nadané deti v materskej škole 903/2012-KV

Meno: Zuzana Levárska. Názov práce: Nadané deti v materskej škole v oblasti výtvarnej výchovy. Anotácia: V úvode autorka uvdza aké druhy nadania je možné diagnostikovať. Venuje pozornosť intelektovému nadaniu. V druhej časti poukazuje na deti výtvarne nadané a na individuálnu prácu s nimi.